21 Şubat 2011 Pazartesi

Şeker hamuru lokumdan olur mu?

Doğum günü pastamızı birkaç defa yapmaya karar verdiğimde şeker hamurunu araştırmıştım. Glikoz ile yapmak bana biraz bilinmeyenli denklem gibi gelmişti. Daha önce glikozu hiç kullanmamıştım. Üstelik ardarda yapacağım kutlamalar için pek de vaktim yoktu. Henüz şeker hamuru satan yerler de bilmiyordum. internetten lokum ile yapılan bir şeker hamuru tarifi yakaladım. Aslında bu da riskli biliyorum ama malzemeyi bulmak bana kolay gelmişti. Bana en kolay gelen riski aldım ve lokumdan şeker hamuru yapmayı denedim. Sonuç resimlerde görünüyor. Çok başarılı oldu. Sadece çabuk yumuşadığı için şekil vermek biraz zor oldu. Ama yumuşadıkça nişasta ile tekrar kıvamına getirebildim.

Lokumdan yapılan şeker hamuru tarifi için;

250 gr sade lokum
1 su bardağı mısır nişastası
2 su bardağı pudra şekeri

Yapılışı;

Malzemelerin hepsini birbirine karıştırın. Sade lokumun, pudra şekeri ve nişasta ile karışması ilk başta zor oluyor. O yüzden lokumu ilk önce rondo yardımı ile parçalayabilir veya benmari usulü ile eritebilirsiniz. Ben parmak uçlarımla yavaş yavaş didikleyerek birbirine karıştırdım. Biraz vakit aldı ama çok homojen karıştı. Lokumunuz yumuşak klasik lokumlardan olursa daha kolay yoğuruluyor. Ama lokumun içinde tamamen eridiğine emin olmasınız. Birbirine karışmaya başlayan hamuru iyice sertleştirmek için kuvvetli şekilde yoğurmanız gerekiyor. Bu yüzden karışımı bir süre sonra tezgah üzerine alırsanız kuvvetinizi hamura vererek yoğurabilirsiniz. Hamur kıvamına geldiğinde istediğiniz renkleri elde etmek için gıda boyası kullanabilirsiniz.


Gökyüzü rengi için pratik uygulama;

Benim kullandığım gıda boyası toz olanlardandı. Gökyüzünün farklı ton mavilerini toz boya ile elde etmem kolay oldu. Toz boyayı hamura direk koyarsanız ve çok yoğurmayıp boyayı tamamen hamura yedirmezseniz, hamuru merdane ile açarken farklı mavi tonlarında gökyüzü elde edebilirsiniz.

Şeker hamurlarının birbirine yapıştırılması;

Yumurta akı müthiş bir yapıştırıcı olabiliyor. Gıdalar için çok uygun ve sağlıklı bir yapıştırıcı;) Hamurları birbirine yapıştırırken ufak yüzeylerine sürmeniz yeterli olacaktır. Bu işi uygularken ince uçlu fırça gerekebilir.

Şeker hamurunun temizlenmesi;

Sanırım ilk deneyimlerimden dolayı yaptığım pastanın sonra hali fazlaca nişastalı olmuştu. Şeker hamurunun kendini salmaması ve şekil vermek için sürekli nişasta kullanmak gerekiyor. Tabi ki yeterli malzeme, kalıp, kesici, vs. aletiniz yoksa biraz daha fazla nişasta ile boğuşabiliyorsunuz. Pasta ne kadar güzel de olsa sonunda parçalarda unlu ve mat bir görüntü olabiliyor. Ben buna kendimce bir çözüm yarattım. Hamurun üzerindeki nişastalı kısımları, fırça yardıyla zeytinyağ ile sildim. Tabi ki bu fırçada ki yağın, yok denecek kadar az olmasına dikkat edin. Çok sıvı olursa hamurunuzu eritebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder