8 Aralık 2013 Pazar

Çikolatalı cezerye


Çikolata kaplı, fındık parçacıklı cezerye


Yılbaşı özel:) Karlı çikolata kaplı cezerye

Bugün kızımla ne yapsak diye düşünürken eşimin en sevdiği tatlıyı yapmaya karar verdim. Cezerye, hem kolay hem de neredeyse herkesin çok sevdiği bir tatlı. Eminim bir çoğunuz sürekli yapıyorsunuzdur. Genelde klasik cezeryeyi sürekli yaparım ama bu sefer cezerye toplarını farklı farklı şekillerde sunmak istedim. Ve çok sevdiğim bitter çikolata ile kapladım. Farklı sunum denemeye başlayınca hızımı alamadım çok çeşitli şekilde cezeryeler hazırladım. Çok kolay olan bu tatlıyı bitirdiğimde mutfak savaş alanı gibiydi. Hem fotoğraf çekip hem bir sürü çeşit sunumlar hazırlarken mutfağı ne kadar dağıttığımı fark etmemişim:) Siz yine de daha pratik ve düzenli çalışabilirsiniz.

Gerekli malzemeler;

500 gr. havuç 
100 gr. toz şeker (2/3 su bardağı)
60 gr. ceviz ( Ben fındık kullandım. İsterseniz yeşil fıstık veya fıstık da kullanabilirsiniz.)  
1,5 paket petibör bisküvi (kakaolu veya sade olabilir)
Bitter çikolata (eritmek için)
Hindistan cevizi (süslemek için)

Hazırlanışı;

- Havuçları rendenin ince tarafı ile rendeleyin.
- Havuç rendeleri ve şekeri karıştırın. Ocakta havuçları şeker ile pişirin. Havuçların iyice yumuşadığına dikkat edin. Yumuşayınca ocaktan alın biraz ılınmasını bekleyin.
- Bisküvileri  ve kuru yemişleri parçalayıcı ile parçalayın.
- Parçalanan bisküvileri ve kuru yemişleri pişmiş havuca ekleyin. Ilık havuç üzerine ilave edin ve iyice yoğurun.
- Bisküvilerin havuç ile iyice karıştığına emin olduğunuzda cezerye toplarını yuvarlayın.
- Bain-marie yöntemi ile bitter çikolatayı eritin.
- Cezerye toplarını erimiş çikolata içerisinde yuvarlayın, daha sonra hindistan cevizi serpin veya fındık kırıntılarına batırın.


Eritmek için markette satılan pastacı çikolatasını kullandım. Marketlerden bulabileceğinizi düşünüyorum. Diğer işlenmiş çikolatalar istediğiniz gibi erimeyebilir.

Havuç, şeker ile pişirildiğinde sulanacaktır. Tatlı su içerisinde yumuşayacaktır. Eğer havuçları ince rende ile rendelerseniz çok kolay yumuşar. Eğer havuç, şekerli suyunu çektiği halde hala biraz sert ise bir miktar (mesela çeyrek su bardağı kadar) su ilave edip suyunu tekrar çekene kadar pişirebilirsiniz.

Havuçlar ılındığında, ufalanmış bisküvi ve fındıkları (ben fındıklı çok sevdiğim için fındık tercih ettim.) karıştırın. Havucun ısısı ile bisküviler yumuşayacaktır. Böylece kolayca yoğurabilirsiniz.

Bisküviler havuç içerisinde iyice eriyip dağılana kadar yoğurun.

Hazır olan tatlı hamurunuzu yuvarlamaya başlayın.
Ben yuvarlarken ara sıra ellerimi yıkayıp temizliyorum. Avuç içinde birikmiş tatlı tabakadan yıkayarak kurtulursanız, hamur elinize yapışmaz ve kolay yuvarlayabilirsiniz.

Eriteceğiniz tablet çikolataları, yapışmaz küçük saplı bir tava veya sosluğa koyun. Bu sosluğu, içi su dolu başka bir kaba yerleştirin. Sosluğun su üzerinde yüzdüğüne dikkat edin. Çikolatanın bulunduğu sosluk, direk ateşe temas etmemeli. Ocakta bu şekilde (bain-marie) çikolataları eritin.



Havuç toplarını, eriyen çikolataya bulayın. nasıl sunmak isterseniz o şekilde çikolatalı topları hazırlayabilirsiniz.

Sunum Şekilleri;

 Sade çikolata kaplı cezerye topları

Fındık kırıntıları ile süslenmiş çikolatalı cezerye


Hindistan cevizleri ile süslenmiş çikolatalı cezerye
  

Klasik cezerye. Çikolatayla kaplamadan hindistan cevizine bulayın.

Pratik sade cezerye sunumu.
Yoğurduğunuz havuç hamurunu bir tepsiye çok kalın olmayacak şekilde döşeyin. Üzerine bastırarak iyice sıkıştırın. Dolapta soğumaya bırakın. Servis yaparken dilimleyerek hindistan cevizi serpin. Yuvarlamaya vaktiniz olmazsa hızlıca hazırlayacağınız bir yöntem.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder