15 Kasım 2014 Cumartesi

Kaptan Ufukta Yaklaşıyor_Doğum Günü Pastası


Kum ıslak. Dalgalar bütün gün vurmuş sahile. Hani o dalgalar gibi vursan ya kıyıya!
Bekliyorum yine gözlerim ufukta, elimde bir kağıttan gemi... Atlayıp kağıttan gemiye gelesim var yanına. Olur muyum Halime Kaptan gibi, Çaresiz dalgalar gibi vurur muyum, bulur muyum seni!...

Biraz hüzünlü bir başlangıç oldu biliyorum. Ama bu pasta bana esprisinin yanında çok romantik ve anlamlı geliyor. Kumsalda eşini bekleyen, minik kağıttan bir gemi ile minik dalgalarla oynayan bir kadın bir o kadar şiirsel oluyor ;)


Bunun yanında, Kaptan'ın ufukta görünmesi, temsili olarak bir kağıttan gemi içinde büyük dalgalarla oynaması, çok eğlenceli görüldüğü kadar onun sevdiği ile kavuşmasını da gizliyor.


Aslında arkadaşım İnci bana bu konuyu söylediğinde zaman çok kısıtlıydı. Arkadaşları Erdinç Kaptan, eşi Zeynep için sürpriz doğum günü pastası istiyordu. Böyle bir pastayı nasıl yetiştireceğimi bilemiyordum. Ve öncesinde hazırlamak için söz veremedim. Henüz işten ayrılma işlemlerimi tam tamına yapamamıştım. Hala bir iki gün gitmem gerekiyordu. Fakat konu beni kendine kendine çekmeye başladı. Kafamda şu kağıttan gemi hayalleri geçtikçe ben Kaptan'ı gemi içinde görmek için sabırsızlanmaya başladım. Ve İnci'yi arayıp Zeynep için pastayı hazırlamaya başlayacağımı söyledim. Gece uykusuz bile kalsam o pastayı yapacaktım ;) 


Aslında öylede oldu. Pastayı gece gece çalıştım. Spot ışıkların altında çalışmak da ayrı bir dinginlik veriyor bana. Hiç ses ve kimsecik yok. Sadece ben ve şekerden modellerim... Yaptığım modellerin ışık ve gölgeler altında ki görüntüleri, beni pastada bitmiş hallerinden daha çok keyiflendiriyor. Hııım en zorlandığım da pastanın kekini yapmak oluyor bundan sonra. Yani birileri bana kek, pasta katları hazırlasa ona yüzlerce bacak kol figürü hazırlayabilirim :D Hem de gece gece bile çalışırım ;)



İşte olur mu, olmaz mı diye düşüne durayım; bir yandan da bakmışım pasta hazır. Minik ama çok ifadeli. Zeynep için eşinden harika bir sürpriz. Umarım sevgileri her zaman bu kadar değerli olur. Böylesine dalgalara alışkın olduğundan da çook güçlü olur. İyi ki doğdun Zeynep! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder