25 Ekim 2013 Cuma

Revani (yeşil fıstıklı)


Revani hemen herkesin bildiği, yediği bir tatlıdır. Özellikle annelerimizin misafirlerine en kolay hazırladığı tatlılardan biridir. Ama MSA' da revani deneyimini edinmek bana bildiğim revaniyi oldukça yabancılaştırdı. Ekmek haftasında babamın ekmeği benden öğrenmedin demesi gibi annemin de "revani yapmakta ne var, benden öğrenmezsin tabi, kızım yıllarca gel sana bir iki mutfak işi öğren diye az mı tembih ettim" diyeceğini tahmin ediyorum. Dediğim gibi işin sanatsal mutfağından eğitim alınca bildiğimiz klasik revani de biraz daha süslü tarifte ve farklı sunumda karşımıza çıkıyor.
Ben lezzetini beğendim. İçinde yeşil fıstık olması görüntüsünü de tadını da değiştiriyor. Özellikle mascarpone peyniri ile beraber yendiğinde şerbetin ağırlığı ortadan kalkıyor. Bana göre peynir kaymaktan daha çok yakışıyor.



Gerekli malzemeler;

200 gr. un
400 gr. şeker
250 gr. irmik
4 adet yumurta
200 gr. yoğurt
150 ml. sıvı yağ
6 gr. karbonat
6 gr. kabartma tozu
50 gr. toz antep fıstığı

Yapılışı;

- Şekerle yumurtayı çırpın.
- Yoğurt ve sıvı yağı da ilave edip, irmik, un, kabartma tozu ve karbonatı da ekleyip homojen kıvam elde edin.
- Son olarak Antep fıstıklarını da ekleyip karıştırın.
- Tepsiye yayın, 160°C'de pişirin.
- Fırından çıkarıp ılınmaya bırakın.


Yumurta ve şekerin iyice karışması gerekiyor. Tatlılarda yumurta kokusunun olmaması için bu gereklidir. Yumurta kokusunu veren yumurta içinde ki sülfürdür.
Şeker ile yumurtanın çırpılması ile sülfürün pişerken koku bırakması engellenmiş olur.


Yoğurt ve sıvı yağ karışımı


Unu, yumurta karışımına ilave ederken eleyerek ve birkaç seferde ilave edin.
Kabaran yumurta karışımını söndürmez ve daha homojen bir karışım elde edersiniz.



Şurup için gereken malzemeler;

700 gr. şeker
1 lt. su
1/2 adet limon suyu

Şurubun yapılışı;

- Su ve şekeri kaynatın ve yarım limonu sıkıp karıştırın.
- Ilık kekin üzerine dökün


Şerbetli tatlıların şerbetini dökerken bazen sıcak bazen soğuk dökeriz. Bunun nedeni yapmak istediğimiz tatlının özelliğine göre değişir. Eğer tatlılarımızın yumuşak olmasını istiyorsak tatlımız ve şerbetimizin ikisi de sıcak olmalı. Eğer tatlımızın çıtır çıtır olmasını istiyorsak ürün ılıkken şerbet soğuk dökülmelidir.

Bazen de tariflerde burada olduğu gibi hem kabartma tozu hem karbonat vardır. Karbonatın kabartma ve ağartma özelliği vardır. Yoğurt karnonat ile birleştiğinde laktik asit meydana çıkar ve kek kabarır.

Bildiğimiz bir revani paylaşmama rağmen içinde çok fazla ince ayrıntı saklamakta olduğunu ve farklı sunumlara açık olduğunu fark ettim. Sizlerle bu deneyimi paylaşmak istedim.
 



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder