6 Eylül 2013 Cuma

Çikolatalı çatlak kurabiye


Paylaşacağım bu tarif benim için sadece bir kurabiye tarifi değil. Yeni bir dönem başlangıcını anlatmak gibi birşey. Ne vakit şeker hamuru pastaları yapıyordum. Ama çok lezzetli işler çıkarıp çıkarmadığımdan emin değildim. Kendi kendime tarifler yapmak bana hep eksik gelmişti. Sonunda aldığım bir enerji ile amatörde olsa bir eğitime adım attım. Maslak Mutfak Sanatları Akademisinde 8 haftalık amatör bir eğitime katıldım. İlk haftamın mamüllerinden birini şimdi sizinle paylaşıyorum. Orada olmak harikaydı. Çok zevkliydi, kolaydı. Şefler ve asistanlar çok sıcak ve yardımcıydılar. Güzel bir sürü tarif edindim. çok önemli bilgiler öğrendim. Elimden geldiğince sizinle paylaşacağım.


Çikolatalı çatlak kurabiye için gereken malzemeler;

170gr. un
185gr. esmer şeker
60 gr. tereyağı (yumuşak)
1 adet yumurta
20 gr. kakao
40 ml. süt
30 gr. bitter çikolata (eritilmiş)
45 gr. ceviz (kırık)
75 gr. pudra şekeri (serpmek için)

Yapılışı;

- Tereyağı ve şekeri çırpıp kabartın
- Yumurta, süt ve erimiş bitter çikolatayı ekleyip karıştırın.
- Unu ve kakaoyu üzerine eleyip cevizleri de ilave edin. Yumuşak bir hamur haline getirin.
- Yuvarlak toplar halinde yuvarlayıp, pudra şekerine bulayın ve tepsiye dizin.
- 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dk. kadar pişirin.

Notlar:  Kurabiye hamuru oldukça yumuşak olduğu için fırında ısı ile yayılıyorlar. Tepsiye dizerken yuvarladığınız toplarınız arasında yeterli mesafe bırakmaya dikkat edin.
- Kurabiyeler yayılıp çatlamaya başlayacaktır. Üstleri sert olmasına rağmen içleri hafif yumuşak olacak.
- Tariflere başlarken en önemli tavsiye edeceğim şey, bu işlere heves yaptıysanız mutlaka kendinize bir mutfak tartısı edinin. Gerçekten tariflerde ki ölçülere uymak önemli olabiliyor.


Afiyet olsun ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder