18 Ocak 2014 Cumartesi

MSA günlerinden_Kutlama pastası



MSA'da ilk kez şeker hamuru ile kaplanan pasta için bir workshopa katıldım. Ve benim ilk iki katlı pastam oldu;) Biraz yoğun ve zamanın yetmediği bir çalışmaydı. Herkes kendi çalışmasını yaptı. Çiçek modelleme üzerine bir deneyimdi. Aslında daha önce kardeşlerimin pastalarını yaparken çiçek modelleme deneyimlerim olmuştu ama profesyonel bir deneyimi izlemek de bayağı faydalı oldu. 
En önemlisi de şeker hamurunun içinde ki kekin, pastanın görünümü için ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gördüm. 
MSA'da da lezzetten çok dayanıklı bir pasta yapmanın önemine değinildi. Öyle yumuşacık bol kremalı, meyveli bir pasta istiyorsanız şeker hamuru ile kaplanmış bir pastada çok şık görüntü elde edemeyebilirsiniz. Eğer gösterişli sanatsal, çok katlı bir kutlama pastası istiyorsanız birazcık lezzetinden taviz vermelisiniz. Belki maket bir pastanın yanında damak zevkinize uygun bir pasta yapabilirsiniz. Bu çalışmada ki kek sağlam, içinde ki krema yok denecek kadar az olmasına rağmen ilk katında çökme oldu. Gerçi metrobüs ile maslak'tan taşımaya çalıştım ve metrobüs şartlarına dayanabilecek sağlam bir yapı olabilir mi bilemiyorum:)


Tabi ki workshop MSA'da olunca, lezzet konusunu çok arka plana atamıyoruz. Lezzetli pastalar yapmayı çok seviyorlar:) Her ne kadar kekin sağlam olması gerektiğinden bahsetsem de bu kekin içinde kayısı püresi vardı ve tek başına bile yense lezzetliydi. Kreması da çok lezzetli bir butter creamdi. Ama dediğim gibi çok ince bir tabaka halinde kullanıldı. İçerisine incecik çilek dilimleri dizildi. O kadarcık meyve bile pastanın katları arasında kaymalara neden olabildi. Şeker hamuru ile kaplasak bile tadından pek taviz vermedik.
Yine de kardeşim gibi bol krema ve malzemeli sünger kekli pasta sevenlere pasta gibi gelmeyebilir. DAha çok ama marmelatlı kek yorumu yapılabilir. Ama benim gibi hafif ve ağır olmayan tatlıları sevenler ve her zaman ev yapımı pasta sevenler için güzel bir kutlama pastası da olabilir.




Çiçek modellerimden ufak kareler. Aslında orkide yapımını da görmüştük ama kısıtlı zamanda yapılacak bir çiçek değilmiş. Yetişmesi kuruması ve ayakta durması pek mümkün olmadı. Umarım daha çok deneyim edindiğimde bir gün orkide de yapabilirim;)






4 yorum:

  1. cok sik olmus Esracigim.Pastalari seker hamuru ile kaplamayi hic denemedim simdiye kadar.Kardesinin sevdigi turden,pamuk kekli,bol malzemeli pastalar yapiyorum hep ;) yazin geldigimizde seni izlemek isterim yaparken.ayri bir beceri ve bilgi isi bu bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhsen ablacım yazın kızlara kurabiye workshopu yapacağım. eminim çok zevk alacaklar. kendi kurabiyelerini yapsınlar. sonra birde senle beraber pasta yaparız. ben şeker hamurlu pasta yaparım sende bana lezzetlerini paylaşırsın;)

      Sil
  2. Çok beğendim yine :)) ellerine sağlık canım..gerçekten pasta ya lezzetli olacak ya da görseli güzel olacak ikisi bir arada olmuyor bende pufpuf kekli bol kremalı ve meyveli pastaya bayılırım :) çok gaza geliyorum kızım büyüsün inşallah bende gitmek istiyorum yine kurslara :) ya da artık sana gelirim kurs verirsin bana yok yok böyle olmuyor otur otur nereye kadar :) öpüyorum canım eline emeğine sağlık..devam devam daha da başarılı olacaksın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kızın büyüsün kesin git. Sevdiğin şeyi yapmak çok güzel. Keşke sana kurs verecek kıvama gelsem seve seve veririm;)

      Sil