26 Ocak 2014 Pazar

Sütlü ekmek



Son zamanlarda işlerim oldukça yoğun. Akşam eve gelip tarif denemek çok zor oluyor. Gündüz çok fazla yorulunca eve gidip televizyon karşısında boş boş oturup dinlenmek istiyorum. Tabi ki onu bile yapamadan  kızımın uyku saatinde yanına kıvrılıp ondan önce uyuyorum :D. 
Aslında sürekli ekmek yapıyorum artık. Neredeyse ekmek satın almıyorum. Ama sizlere tarif paylaşmak için resimler hazırlamaya pek vaktim olmuyor. Neyse ki hafta sonu tatili var. Bu sayede kızımın da çok sevdiği yumuşacık bir ekmek tarifi hazırladım. Biraz hamburger ekmeğini anımsatan, içi bembeyaz ve pamuk gibi bir ekmek. Görüntüsü sert, sıkı ve neredeyse gözeneksiz olmasına rağmen çok yumuşak bir ekmek. Çocuğu olana kesinlikle tavsiye ediyorum. Çok kolay yeniyor. Ağızda hamur olmuyor. 



Sütlü ekmek için gerekli malzemeler;

300 gr beyaz un (3 su bardağı kadar)
15 gr toz şeker (1 çorba kaşığı kadar)
8 gr tuz (1 silme tatlı kaşığı kadar)
180 gr süt_oda sıcaklığında (1 su bardağı kadar)
4 gr instant kuru maya (1 tatlı kaşığı kadar)
25 gr tereyağı (2 çorba kaşığı kadar)

Hazırlanışı;

- Un, şeker, süt ve mayayı karıştırın. Yoğurmaya, tamamen karıştırmaya gerek yok. Önemli olan mayanın sıvıda eriyip önce şekerle buluşması.
- Tereyağı ve tuzu ilave edip 10 dk kadar yoğurun.
- Pişireceğiniz kalıba yerleştirin.
- Üstü kapalı bir şekilde 3-4 saat mayalanmaya bırakın. 
- 200°C'de önceden ısıtılmış fırında 20-35 dk pişirin. Fırına göre ve hamurunuzun kalınlığına göre süre değişebilir. 
- Fırının içerisine küçük bir fırın kabında kaynar su koyun. Fırın içerisinde nem yarılması gerekiyor.


Un, şeker, süt ve mayayı karıştırın.

Karışıma tuz ve tereyağı ilave edin

10 dk. kadar yoğurun. Mikser ile daha kısa süre yoğurabilirsiniz.

Fırın kalıbına yerleştirip üzerini kapatın. 
Ben baton kek kalıbında pişirdim. Bu şekli, ekmekte seviyorum. Dilimlemek kolay oluyor. 

3-4 saat üzeri kapalı şekilde mayalanmaya bırakın. Hamurunuz iki katına çıkmış olacak.

Fırını 200°C'ye ayarlayın ve önceden ısıtın. 
Ekmek pişerken, fırının içinde buhar yaratmak için bir köşeye kaynar su koyun. 

Bu tarifi direk ekmek makinesinde de hazırlayabilirsiniz. Ben bu tarifi ekmek makinesinde denemedim. Genelde kendim yoğurmayı seviyorum. Sadece, bazen, vaktim olmuyor ve  mikser ile yoğuruyorum.
Eğer ekmek makinesiyle yapacaksanız birkaç programını denemeniz gerekir. Ekmek gramı az olduğu için belki 500 gr'lık programı kullanabilirsiniz veya yoğurma ve pişirme özelliklerini ayrı ayrı ayarlayarak da kullanabilirsiniz.







4 yorum:

  1. işte bu tarif süper, bu sefer kendim deneyeceğim ama o muhteşem cheese kek inden yapmanı istiyorum gene. Çok lezzetliydi bitmesin diye azıcık azıcık yedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli bir ekmek ve yapılması çok kolay. Marketten Tamay için alıyordum ama artık kendim yapıyorum. Hamburger için falanda süper oluyor. Yaparsın bunu. Ekmek makinesinde bile olur. Cheesecake konusunda da ben sana yine yaparım başka aromalılarını deneriz;)

      Sil
  2. Bugun bu ekmegi yaptim.Su anda kizlar ''mmmm'' diyerek yemekle mesguller.yapimi kolay,kivami tam yerinde bir ekmek.Sicak sicak tereyagiyla iki dilimde ben goturdum :( kilolar icin tehlikeli derecede lezzetliydi.
    Mayali tariflerde mayalanma suresine cok tahammulum olmadigi icin, hamurlari yogurma asamasinda firini 100° de isitiyorum ,sonra kapatip ustunu temiz bir havluyla orttugum hamur kabini firina koyuyorum.Yarim saatte hamur mayalaniyor.Acelesi olanlara ve benim gibi sabirsizlara tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  3. Ablacım ben de artık yoğurduktan sonra kalorifer üzerine koyuyorum acayip mayalanıyor ve kısa sürede oluyor. Bir de ekmek makinesi yoğururken ısı veriyor. Onu denedim bugün. Oda hızlı mayalanmasını sağladı. Isı ile yoğurduğu için mayayı çabuk aktif ediyor;) Yoğurmayı ekmek makinesinde yapıp başka kalıba taşıyorum:D

    YanıtlaSil