7 Temmuz 2014 Pazartesi

Kekli çikolata


Brownie kek ve bitter çikolata en sevdiğimden... 
Bu kadar kek kurabiye yapmama rağmen çok fazla yemediğim tatlılara inat bir sürü dilim brownie kek ve çikolata yiyebilirim :D Şaka şaka o kadar çok olunca yiyemiyor insan. Ama ziyan olmasına da kıyamıyorum. Daha önce kek tart ve top kek gibi bir tarif paylaşmıştım. Aynı malzemeler sürekli elimde olunca ben de işi alternatif çözümler yaratmakta buldum. Önce ki tarif kek ağırlıklı iken bu tarif çikolata ağırlıklı olsun istedim. 
Kahvenin yanında verilebilecek tek atımlık çikolata tarifi uyguladım. Bitter çikolatayı yoğun olarak kullandım. Çikolata yoğun olunca dondu ve minik parçalar halinde bölmeye imkan verdi. Minik kek tabanlı tablet çikolatalar elde ettim.


Gerekli malzemeler;

1 su bardağı çikolatalı kek parçaları
350 gr bitter çikolata
50 gr krema
30 gr fındık tozu
20-30 adet (isteğe bağlı) orman meyveleri

Yapılışı;

- Krema ve çikolataları bain-marie usulu eritin.
- Kek parçaları ile 250 gr çikolata karışımını yoğurun.
- Hamur olan kek karışımını tepsiye yayın.
- Üzerine istediğiniz meyvelerden istediğiniz adet dizin.
- Meyvelerin üzerine erimiş çikolataları dökün ve donmasını bekleyin.
- Donan meyve tanelerini keserek tek atımlık çikolata haline getirin.
- Üzerine fındık tozu dökün.

Erimiş çikolata ile kek karışımı hamur haline getirin.

Kek karışımını yağlı kağıda yayın.

Üzerine meyveleri dizin.

Her bir meyveyi kapatacak kadar erimiş çikolata dökün.

Donan çikolataları ufak parçalar halinde kesin. Ve üzerine fındık tozu dökün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder