18 Temmuz 2014 Cuma

Minik Öğrencilerle Kurabiye Atölyesi


Sonunda beklenen an geldi ve bizim müthiş kızlar buluştular. Bir yıl boyunca birbirlerini özlemle beklediler. Üç güzel kuzen sonunda doyasıya geçirecekleri bir aya girdiler. Ben de onlara hoş geldin demek için güzel bir öneride bulundum. "Kızlar beraber kurabiye yapmaya ne dersiniz.?" Cevabı tahmin etmeniz zor olmaz ama tepkiler görülmeye değerdi. Zaten beraber bir şeyler yapılacaksa onlar her şeye gönüllüydü :D
Çalışmadığım ilk günümde kızları misafir ettim. Güzel bir kahvaltıdan sonra biraz oyun oynamalarına izin verdim. Neler oynamadılar ki! Ama sonunda o kadar oyuncak olmasına rağmen akılları kurabiyede olacak ki sıkıldık demeye başladılar bile. Tabi ki ben buna çoktan hazırdım. Bütün malzemeleri onlar için tek tek ayırdım. Her aleti birbirine benzer seçmeye ve her birine vermeye çalıştım. Her ne kadar kuzenler birbirini çok sevse de o yaş grubu çocuklar bir anda ortalığı isyana çevirebiliyor. Bütün malzemeler aynı olsa hiç fena olmuyor :D


Elimde ki bütün kaynakları kullanarak büyük yemek masasını atölyeye çevirdim. Hamurlarını yoğurdum. Üçüne de farklı hayvan kalıpları seçtirdim. Hamur açmaları için minik merdaneler verdim.
Ve sonunda minik eller istedikleri hayvan kalıpları ile kurabiyelerini kestiler. Tabi ki tek tek açıp tek tek kalıptan çıkarabildiler. Ama yine de çocukların ne kadar çabuk öğrendiğini bir kez daha anladım. Çok hızlı kavradılar. Her çeşit kalıptan 5-6 adet kestiler. Tepsi dolunca kurabiye kısmını tamamladık. Hamurlar pişerken biraz mola verdik. Elbette ki akılları, asıl zevkli olan renkli renkli şeker hamurlarındaydı. 



Molada zor sabrettiler ve sonunda şeker hamuru ile oynamaya başladılar. Ama o eller var ya bütün renkleri tek tek kopardı. Benim hiç aklıma gelmeyen tatma eylemini bütün renklerde denediler. Sanki hepsinin tadı farklıymış gibi ;)
Ufak bir müdahale ile şeker hamurlarını kurtardım. Çaktırmadan yenen ufak parçaları görmezden geldim. ;)
Sonunda bütün hayvan şekillerimiz renklenmiş oldu. Üzerlerine istedikleri kalıplardan şekil yapmak için onları serbest bıraktım. 
Bu işte en çok heveslenen Talia oldu. Büyük dikkat ve itina ile bütün kurabiyelerini hazırladı. Hatta o minik siyah gözleri bile sabırla yaptı. Kardeşlerinin dikkatleri biraz daha dağınıktı ama yaşlarına göre oldukça güzel işler çıkardılar. 



Günün sonunda yoruldular ama yaptıkları kurabiyeleri yemek onlar için harika birer ödül oldu. Gerçekten nefis olduğunu Talia'nın o kurabiyeleri yerken verdiği tepkide görebildim. Güzel bir günün sonunda o evi toplamak zorunda bile olsam mutlu oldum :D


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder