29 Mayıs 2015 Cuma

Organik Pasta ile kardeş doğum günü kutlamak :)



  Canım, biriciklerimin ortancası, güzel kardeşim senin doğum günlerin benim ilk denemelerim gibi. 
Geçen yıl uzakta olduğun için maket pasta gönderdim sana. Şehirler arası maket pasta göndermek konusunda bir ilki başardım. :) Bu yıl yanımda olman çok büyük fırsat benim için. Bu ay doya doya gördüm sizleri. Ve doğum gününde canlı kanlı pasta yapabilme şansını yakaladım. Tabi ki yeni denemelerimi senin üstünde kullanma fikrimi kenara atmış değilim.
Bu yıl ki yeni takıntım, şeker ilavesiz, unsuz kekler olunca pastan organik olmak zorunda oldu. Benim ve senin, gönül rahatlığı ile yiyebildiği unsuz bir pasta yapmak ne zamandır aklımdaydı. Böyle güzel bir günden daha iyi bir fırsat olamaz diye düşündüm. Biraz da sürpriz olsun istedim. Düğünlerden fırsat bulup geceleri hazırladım pastanı sana çaktırmadan. Gerçi çaktırdım mı bilemiyorum. Belki de anladın :D Olsun ben gizli gizli sürpriz yaptığımın sevincini yaşayayım sen söyleme anladıysan da :D.


Pasta her şeyi ile farklı oldu. Kekinin tarifi bana ait. Krem şanti bal ile tatlandırıldı ve bol meyve kullanıldı. Dışında kakao oranı yüksek çikolata kaplaması yapıldı. Malzemeler bu olunca pastanın görüntüsünü kütük şeklinde yapmak uygun oldu. Aslında dışını krem şanti ile sıvayabilirdim. Ama bal ile tatlandırılmış şantinin dayanıklılığından emin olamadım. Üstelik içi bol meyveli olunca pastanın sağlam durması için çikolata uygun geldi. Elbette bunlar ilk denemeler. Çeşitlendirmek gerek ;)


Pastanın masum olmayan tek yeri süsleri. Bütün tohumlar, güller ve gül yaprakları, şeker hamurundan. Süsleme sanatına organiklik katlamaya uğraşmadım desem yalan olmaz. Sanırım bunları yemelik değil saklamalık yapmayı seviyorum. Aslında pasta üstünde gerçek meyve kullanmayı da düşündüm. Öyle olsaydı süsü bile katkısız bir pasta olacaktı. Ama Ufak Kardeşime sevdiği bir şeyleri de el emeği hazırlamak istedim. Masasında sürekli açmış çiçek bulunduran çiçek sevdalısı bir kardeşe bol açmış çiçekli bir pasta yapmak istedim. Kütük şekline de uygun bir konu olunca şekerden gülleri hazırladım. Biraz da hile yaptım. Vakitsizliğin verdiği telaş ile kozalakları gerçek kozalak kullandım. :) Gecenin bir vakti düğün sonrası pasta hazır oldu. Sabah kahvaltısına yollara düştük.
İlk deneme ile bol meyveli bir pastayı 8 km taşıyamadım. Pasta bir katından ayrılıp yana kaymıştı :S Neyse ki kütük şeklinin avantajı ile pastayı tekrar yerine yerleştirip eski haline sokabildim. Yani o meyveleri çikolata bile tutamamış :D Şeker hamurlu pastalara meyve kullanılmamasının önemini bir kez daha fark ettim. Bu bana iyi bir deneyim oldu. Senin doğduğun günler bana hep deneyim güzel kardeşim. 

Seni çok seviyor ve çok özlüyorum. İyi ki doğdun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder