2 Şubat 2013 Cumartesi

Kurabiye çiçekler



Nişan kurabiyelerine devam ederken gittikçe daha başarılı kurabiyeler hazırladığımı fark ettim. Eee ilk seferde o kadar çok çeşit kurabiye hazırlamaya kalkarsam, elbette ki büyük deneyim olur. :) Sonunda hamuru ve şekli ile içime daha çok sinen bir çeşit hazırlayabildim. Süslemesi basit olmasına rağmen renklerin konstrastı benim bayağı hoşuma gitti.



Tabi ki eskisi gibi sadece bıçak ve oklava ile çalışmıyorum. Kardeşimin nişan kurabiyelerini hazırlamak için bir iki şeker hamuru işleme aleti edindiğimi söylemeliyim. Sanırım bu işi çok ciddiye almaya başladım. Evimde yavaş yavaş pasta süsleme aletleri yerini almaya başladı. Gerçi pahalı oluşlarından dolayı her türlü kalıp ve aleti almak mümkün değil :( . Şimdilik bir merdanem, birkaç kesim aletim ve birkaç çiçek baskı aletim var. Bu aletlerle çalışmak gerçekten kolaymış. Daha önce şeker hamuru şekillerimi elle ve normal bir bıçak ile kesiyordum. Şeker hamuru kesicileri kullandıktan sonra aradaki kullanım kolaylığını ve çıkan şekillerin düzgünlüğünü fark ettim. Heyecan verici ;)



Heyecanımın yanında gün geçtikçe çok yorulduğumun farkına vardım. Bir yandan da pasta şekillerini hazırlamaya da başlamıştım. Tabi ki bu işe, bu kadar yoğun şekilde giriştiğim için kimseye sızlanamadım. Kurabiye hamurlarını ilk başta tutturamamak işlerimin uzamasına, olmayan zamanımın daralmasına neden olmuştu. Ama kurabiyeleri hazırlarken ki heyecanımı çok fazla hissettirmiş olacağım ki eşim, kurabiyeleri paketlemeye yardım etmeyi teklif etti. Normalde hiç mutfak işine karışmayan bir eş olmasına rağmen ondan gelen bu teklif, onun bile bu işi şirin karşıladığını hissettirdi.
Şekil verdiğim kurabiyeleri beraber ambalajladık, kurdelelerini bağladık. Biten her ambalajdan sonra bir sürü cıvıl cıvıl paketli kurabiyeler oldu. Hepsi bir arada gerçekten güzel görünüyordu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder