1 Şubat 2013 Cuma

Kurabiye kurabiye...



Bu yılın bol düğünlü olduğundan bahsetmiştim. Kardeşime nişan pastasının yanında nişan kurabiyeleri de yapmak istedim. Daha önce çayların yanında kurabiyeler yapardım. Ama şeker hamuru ile kaplanmış kurabiye ilk kez yaptım. Şeker hamuru ile kaplanan kurabiyeler için en önemli nokta, kabarmamaları gerektiğiydi. Şeker hamuru kaplamalarının tam olarak kurabiye üzerine ötüşmesi ise kabarmayan bir kurabiye tarifi gerekiyordu. İnternetten bulduğum bir tarifi denedim. İlk denemem için çok başarılı kurabiyeler olduğunu söyleyemem. Kabarmadılar ama oldukça sert oldular. Aslında ilk kez deniyor olmanın ve çok sayıda hazırlamanın etkisi de olabilir. 75 adet kurabiye hazırlamam gerekiyordu :S. Kurabiyeler sert olunca keşke daha önce şeker hamuru ile kurabiye deneseydim diye düşündüm. Gerçi sert olmalarına rağmen tatları güzeldi.



İlk kez kurabiye yapmanın hevesi ile aklımdan bir çok model geçti. Bir kaç eskiz çizdim. Süsledikçe kurabiye yapma isteğim artıyordu. İlk modelimi hazırlarken çizdiğim eskizlerden yola çıktım. Kardeşimin kelebek sevgisini bilmeyen yoktur. Bu yüzden ilk kurabiyelerimin üzerinde kelebek olması çok da süpriz olmadı:) Ama benim kurabiyelerim bir çok kişi için süpriz oldu. Sanırım, kurabiye yapacağımı söylediğimde kardeşim dahil herkes bu kadar uğraşlı bir işe giriştiğimi düşünmedi. 


İlk kurabiyelerim biraz sağlam diş gerektirse de güzel oldular. Kurabiyelerim sonunda herkes için güzel nişan hediyeleri oldu.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder