2 Şubat 2013 Cumartesi

Kurabiye kelebek


Kardeşimin olmak istediği, en sevdiği canlı kelebektir. Her yerde, hayatının her köşesinde kelebeği görebilirsiniz. Hal böyleyken kurabiyelerinin arasına kelebeğin girmemesi mümkün mü?



Çok önceden hazırlayacağım kurabiyelerde kelebek olmasına karar vermiştim. Kurabiye hamuru ile şeker hamurunun ölçü uyumu söz konusu olunca kalıp almak gerekiyordu. Erken plan yaptığım için kalıplarımı önceden sipariş ettim. Bu modelde çok teferruatlı bir süsleme yapmadım. Fakat kelebek kanatlarında ikili rengi kullanarak birleştirme denedim. Kelebeğin narin ve zarif yapısı sayesinde, kurabiye kendi başına yeterince şık oldu. Aynı zamanda, kurabiye hamurum da daha kıvamlı oldu. Daha yumuşak, lezzetli oldular. Kelebeğin zor şekline rağmen, şeker hamuru ile uyum sağladılar.


Her geçen gün güzelleşen kurabiye modellerimin neredeyse sonuna da geliyorum. Yorucu ama çok tatlı deneyimler oldu benim için. Her gün kurabiye pasta süsleme aletlerine bakar oldum. Aklımdan bir sürü modeller geçmeye başladı. Tasarım meleğimin temel taşı olduğu için şeker hamuruna şekil vermek, tasarlamak, eskiz yapmak biraz kolay ve eğlenceliydi. Ama pişen bir hamura şekil vermek işin hamurunda olmalıymış. Modellerimin sonunda başarılı olsam da kurabiyenin ciddi bir iş olduğunu artık biliyorum;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder