23 Şubat 2014 Pazar

Anne eli değmiş Minnie Mouse kurabiyeler


Doğum günü kurabiyelerini hazırlarken kızımın işin içine dahil olması ile doğaçlama hazırlanmış kurabiyeleri sunmaktan mutluluk duyarım;)

Daha önce paylaştığım Umizoomi kurabiyeleri hafta sonu hazırlamıştım. Her zamanki gibi sevgili kızım oyuncak ile oynamak yerine benimle takılmayı tercih etti. Sakın az oyuncağı olduğunu sanmayın. Kızımın o kadar çok teyzeleri, halaları, amcaları var ki denizde kum Tamay'da oyuncak var. Ama yine de anne evdeyse (bu ben oluyorum) ve özellikle mutfakta bir şeyler yapıyorsa Tamay orada oluyor. " Anne sana nasıl yardımcı olabilirim" diye başlıyor. "İyi ki sana yardım etmişim diye bitiriyor." Ve kesinlikle benimle yarışmaya kalkıyor. Normalde bir çocuğun hemen ilgi duyup sıkılması gereken işler, mutfak işleri; ama kızım, azimle sonucu bekliyor. Elbette ki beni çileden çıkardığı çok vakit oluyor.  
Kurabiye haftamızda çok çileden çıkmamak için daha hamur aşamasında Tamay'a sorumluluk yükledim. Ona minik, neredeyse para kadar olan yuvarlak bir kalıp verdim. Ve pişmemiş kurabiye hamurundan bir miktar bıraktım. Zaten küçük hanımın merdanesi var:) Artık o da kendi kurabiyeleri ile olaya dahil oldu.


Biz halamlarla yuvarlak kurabiyeleri hazırlarken o da kendi 4 adet para kurabiyelerini hazırladı. Pişmesini sabırsızlıkla bekledi. Piştikten sonra biz bir yandan Umizoomileri hazırladık. O da durmadan masamızdan malzeme kaçırıp kendi kurabiyelerini hazırlamaya koyuldu. 
Kızım Minnie'yi çok sever. Kendi kafasında Minnie Mouse şeklinde kurabiye hazırlamaya karar vermiş. Bizden siyah şeker hamuru ve yuvarlak kalıplar istedi. Sanırım kulak için en uygun yuvarlaklar bunlardı. Biraz ufak oldular ama idare edin;) 
Tabi ki Tamay'ın yaptığı kurabiyeler Minnie'in arkadan görünüşü gibiydi. Simsiyah kafa arkaları... Sanırım bir eksiklik hissetti ve yanıma geldi " Daha başka ne yapabilirim anne?" diye sordu. Çok hoşuma giden minik yuvarlaklara ten rengi surat ekledim. İkimizin de hoşuna gitti. Göz, burun yaptık. Ağız oluşturduk derken Minnie'nin harika kurdelelerini yaptık. Allıkla yanaklarını boyadık, v.s.... Herkes Umizoomileri hazırlamayı bıraktı ve Minnie'yi izledi. Süsledik de süsledik:D Ve sonunda Minnie, minicik şekilde karşımızda belirdi:D

Yaptığımız ilk MİNNİE

Analı-kızlı harika bir ekip işi oldu. Çok beğendik diğerlerini de süslemeye karar verdik. İki MİNNİE ve iki MİKEY MOUSE hazırladık. Akşamın en ilgi çeken kurabiyeleri oldular;)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder