23 Mart 2014 Pazar

Bohça Pasta_Bonus pasta;)



Fotoğraflarımı güncellerken paylaşmayı ihmal ettiğim sevgili bohça pastaya ulaştım. Maral ve Tamay'ın doğum günü için hazırladığım pastanın yanında iki kişilik minik bir pasta hazırlamıştım. Nasıl oldu da onu unuttum bilmiyorum. Sanırım asıl papatya kızları hazırlarken büyük pastaya çok odaklanmıştım ve hazırlamayı planladığım pasta papatya kızlardı. Planlamadığım bir pasta olduğu için minik bohça tamamen gözümden kaçmış. Gerçekten almış bohçasını kaçmış:D Ama ben onun izine rastladım;)




Minik bohçayı hazırlamak gerçekten planımda yoktu. Papatya kızlar için pasta keki hazırlıyordum. Kek malzemesi çembere fazla geldi diye düşündüm ve biraz artan kek malzemesini, sufle kalıbında pişirdim. Amacım sadece kek pişirmek olacaktı ki birden bu minik keki de şeker hamuruna sarıp sarmalayım ve Maral'ın doğumgününe paket olsun dedim:) Gerçekten de iki kişilik bir pasta hazırladım ve şeker hamuruna sarıp sarmaladım. 



Bohçanın hazırlanışı;

-Keki iki kata ayırdım. 
-Arasına pasta kremasını sürdüm. Normal bir pasta hazırlamaktan çok çok kolay oldu. 
-Dış yüzeyini hiç düzeltmeme gerek kalmadı. Büyük düzgün bir pasta hazırlarken kekin kenarları düzgün olmalı ki şeker hamuru düzgün sonuçlansın. Ama bu sefer keki hiç tıraşlamadan krema ile buladım. Pasta, kaplanmaya hazır oldu.
-Bir kat şeker hamurunu kekin çevresine kapladım. İnce kat şeker hamuru kullandım. Düzgün olması için uğraşmadım. Bu katı yapmamda ki amaç, bohça katını hazırlarken kekin kreması veya çıkıntıları, bohçanın yüzeyini bozmamasıydı. 
-Son olarak biraz daha kalın bir şeker hamuru açtım. Bir nevi bohça örtüsü gibi oldu. Ve onu torba gibi büzdüm. Büzgü yerine, kurdele şeklinde şeker hamuru doladım. Torba büzgüsünü kamufle etmek için kullanışlı oldu.

O zaman bonus pastanın neden birden, plansız çıktığını bilemiyordum. Ama o gün kutlanmaya değer çok güzel haberlerin bu bohçayı çektiğini anladım. Yani ben planlamasam da bu pasta minik güzel haberleri de beraberinde getirmek içindi;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder