16 Mart 2014 Pazar

Vişneli Pasta


Sürekli şeker hamuru ile yaptığım pastalardan sonra kremalı pasta yapmak ne kadar da zormuş. Süslemek için serbest bir pasta süsleme tekniği yarattım. Fazlaca uydurmaca bir tarz oldu. Yine de üzerinde ki bebek kuşlar işi kurtardı:D Tabi ki bir tabak dolusu vişne işin kolayına kaçmak oldu. Tuval üzerinde çılgınca çalışan ressamlar gibi oraya buraya bir şeyler ekledim. Sonunda pastaya benzediğini düşünüyorum;)  



Kremalı pasta yapmak istememin en büyük nedenlerinden biri pasta üzerinde çikolata dekorasyonu uygulamaktı. Tahmini yöntemlerle şekil verdiğim çikolata ile pastanın çevresini kapattım. Çikolatayı erittim, yağlı kağıt üzerine şekilli olarak akıttım ve dondurucuda dondurdum. Ama bu gibi işlemler için hızlı dondurucu sprey var. Ben hiç kullanmadım. 
Pastayı krema ve klasik süslemek çok farklı ve zor bir alan. Bazen zevkine denemeler yapabiliyorum ama şeker hamur ile süslemeyi tercih ederim. Bu alan gerçekten zor ve sürekli deneyim gerektiriyor.:) Bir gün krema ile pastayı pürüzsüz kaplarsam büyük bir başarı elde edeceğimden eminim:D
Tabi ki bu pastada krema ile kaplamaya çalışmadım. Direk işin kolayına kaçarak, farklı malzemelerin birleşimi ile ortaya karışık bir pasta hazırladım;)


Mini mini kuşlar, Vişne ağacında doğdular. Anneleri onlara şekerden yuva yaptı;)

Kremalı pasta yapmak istememin bir nedeni de meyveli ve kremalı klasik pastayı özlemiş olmamdı. Şeker hamuru ile kaplanan pastaların kekleri sert olmalı. Genelde içine çok fazla malzeme konmamalı.Kreması beton gibi donmalı v.s. Bunlar pastanın dümdüz ve statik durması için çok önemli. Şeker hamurunun ağırlığını taşıyan bir alt yapı olmalı:D Yani şeker hamuru ile kaplanan pastalar, klasik pasta anlayışının dışında kremalı kek gibi bir izlenim yaratabiliyor. Kendi alanında çok lezzetliler. Ama bazen o bol meyveli ve kremalı sünger gibi pastaları da özleyebiliriz. İşte öyle özlediğim bir gündü ve bol vişneli, kremalı bir pasta hazırladım;)
İçi için kakaolu sünger kek hazırladım. Pastacı kremasını vanilyalı tercih ettim. Kek kakaolu olunca kreması vanilyalı oldu. Vişne ve krem şanti ile de aralarını süsledim. Özlediğime deydi. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder