14 Haziran 2014 Cumartesi

40 Yaş Pastası...


40 yaş, kadının en bilge yaşı. Zarif, olgun, tecrübeli... 
Yine sürpriz pastalardan birisi. Arkadaşım sevgili ablasına sürpriz yapmak istedi. Minik minicik bir pasta hazırladım. Fotoğrafta büyük gibi görünüyor ama pasta 5 kişilik. 
Aslında bu kadar ufak pasta hazırlamak biraz sıkıntılı oluyor. Çünkü tarifteki gramları ayarlamak gerekiyor.
Bunun dışında asıl mesele üzerinde ki süslerin boyutunu hazırlamak...


Arzu, ablasına bu anlamlı yaşında değişik bir sürpriz yapmak istiyordu. Peki 40 yaş pastası nasıl olmalıydı? Şimdi ki sorumuz tam da buydu. Çok belirgin bir hobi yoksa 40 yaş, olgunluğu ve zarifliği temsil etmeli diye düşündüm. İnternette birkaç görsel baktım. Gördüklerim çok fazla siyah ve ağırdı. Bana olgun olmayı fazla abartmış yas havası hissettirdi. Çok fazla siyah kullanmak işi karamsarlaştırıyor gibi. Halbuki 40 yaş, bazı duyguları aşmışlık belki de yeni ruh ve yeni deneyimler olabilir. O yüzden baharı çağrıştıran tatlı renkler ve bir de çiçek kullandım. Zarif bir inci kolye ve kadını temsil eden bir broş. Ve olgun kadınlığın ifadesi şapka şekilli pasta. Ve pastanın boyasını simli kullandım. Yaş ve deneyim zenginliğini ifade etsin istedim. 



Renkleri gerçekten çok beğendim. Bir çok kere bu tonu kullanacağımdan eminim: :). Tabi ki işin içine siyahın girmesi de çok etkili oluyor. O ağır ve gösterişli havaya kontrast katıyor. Pastada sadece kolye ucu beni biraz düşündürdü. Şık olmasına rağmen biraz büyük olmuş. Pastanın ufak olduğunu, süsleri hazırlarken unutmuş olmalıyım biraz büyükçe bir madalyon oldu. Madalyonu şapkanın etrafına sararken yer bulmakta zorlandım. Ama bir yandan da tasarım derslerim aklıma geldi. Tasarımda sınır olmaz. Ve ben de sınırları aştım. :D 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder