1 Haziran 2014 Pazar

Kakaolu Ekmek


Ekmek tariflerine bir yenisini ekledim. Daha önce paylaştığım ekmekleri her hafta sonu hazırlıyorum. Sütlü ekmeği kızıma, çavdarlı ekmeği kayın pedere, foccaciayı da eşime hazırlıyorum. Pazar günleri mutfağım fırın gibi oluyor desem yeridir :). Artık rutine giren ekmek tariflerime bir yenisini eklemek istiyorum. Üstelik bu sefer radikal bir tarifle, ekmeğe kakao katarak işe girişiyorum ;). 
Hııım tadı biraz acımsı oldu. Ama kahvaltıda özellikle kaşarlı tost denemelerinde bir daha bir daha yemeyi engelleyemedim. Sanırım yağ ilavesi tadı bütünlüyor...


Herkes bana pastaların arasında kilo alıp almadığımı soruyor. Evet aldım. Fena halde. Ama pastalardan değil. Çünkü ben pek tatlı yemem. Ama bu ekmeklerden fena kilo aldım. Eskiden evimde ekmek az olurdu. Ekmek almaya üşenen aileyiz. Dondurucuya ekmek stoku yaparak bu işten çok kolay kurtulurduk. Taze ekmek sürekli olmadığı için ekmeksiz yemekler iyi oluyordu. Ama şimdi evde pişen sıcak ekmekler arasında ekmek yememek mümkün mü? İşte bu olay beni bozdu. Yanında kiloları da getirdi ;).

Gerekli malzemeler;

220 ml su
8 gr tuz
30 gr toz şeker
20 gr sıvı yağ
5 gr kakao
30 gr ceviz içi
8 gr aktif kuru maya


Yapılışı;

- Aktif kuru mayayı suyun içinde eritin.
- Ceviz içi hariç bütün malzemeleri karıştırın.
- En az 10 dakika elde yoğurun . Eğer makine kullanacaksanız 5 dakika yoğurmak da yetebilir.
- Ceviz içlerini daha küçük parçalar haline getirin.
- Ekmek hamuruna ilave ederek 1-2 dakika daha yoğurun.
- Hamur iki katına çıkıncaya kadar mayalanmaya bırakın. üzerini mutfak örtüsü ile örtün.
- Mayalanan hamurları küçük küçük veya istediğiniz ebatta pazılar halinde yuvarlayın. Tepsiye aralıklı olarak dizin.
- Pazılar iki katı oluncaya kadar mayalanmaya bırakın.
- 200 °C'de önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.

Ceviz içlerini parçalayın. Yoğurulan hamura ilave edin.

Ceviz içleri ile hamuru tekrar yoğurun.

Mayalanmaya bırakın.üzerini kumaş bir bezle örtmeyi unutmayın.

Mayalanan hamuru ister büyük ekmek somunu ister küçük kahvaltılık ekmek pazıları haline getirin. Büyük ekmek somununa keskin bir bıçak veya jilet ile çizikler oluşturabilirsiniz.
Ben bir adet büyük somun ile bir sürü kahvaltılık ekmek hazırladım :)

Kahvaltılık için hazırlanmış minik ekmek pazıları mayalanmaya bırakın.

Mayalanan ve pürüzsüz yüzeylere sahip olan minik ekmek hamurları pişmek için hazırlar.

Birçok kişinin özellikle değişik tatlar seven kadınların bu ekmeği seveceğinden eminim. Babam klasik bir fırıncı olduğu için birkaç bildik ekmeğin dışında ki ekmeklere mesafeli davranıyor. Babama hiç denetmedim. Foccacia gibi bir ekmeğe bile bu bildiğin çörek demişti :D Ama Eşimden geçer not aldım.
Sadece değişiklik kaldırabilecek bir tarif olduğunu düşünüyorum. Bir daha ki denememde daha tatlı olması için içine süt ve tereyağı katabilirim ;) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder