8 Şubat 2015 Pazar

Ela 1 Yaşında_ Melek Pastası


Eski zamanlardan bir kardeş... Büyüdüğüm yılların, kapılarımızın sonuna kadar açık olduğu yılların hatırasını taşıyor Gökhan. Abla derken bile gerçekten ablası olduğumu düşündüren bir ses tonu ile konuşuyor her zaman. İşe bu sevgi dolu kardeşin kızı bir yaşına girdi bile. Zaman içindeyken geçmek bilmiyormuş gibi geliyor belki ama tutup yakalayamayacak kadar önden gidiyor aslında. 
Gökhan bana hep eski çocukluk anılarımı hatırlatıyor. Hatta büyüdüğüm sokaktan taşındıktan sonra çoğu kez görüşmemize rağmen aklımda kalan son anısı kına gecemden diyebilirim. Eşimden koparmaya çalıştıkları "müjde yastığı" parası, eşimin de aklında kalmış ki Gökhan'ı hatırlattığımda aklına gelenler hep o anlar oluyor:D 
Müjde yastığı, Trakya adetlerinden biridir. Kız annesi minik bir yastık işler. köyün gençlerine verir. Onlarda kınada bütün gece damada kaptırmamaya çalışırlar. Onunla halay çekerler, oynarlar... Küçük bir eski adet. Gece sonunda emeklerinin karşılığını da damattan çıkarmaya çalışırlar ve aralarında ufak bir pazarlık başlar. Benim eşim biraz sıkı olduğundan o zamanın piyasasına göre oldukça uyguna almıştı müjde yastığını ama hala içine oturmuş şekilde bana lafını eder :D Ondan dolayı da Gökhan'ı anlatmaya çalışsam "hani o kınada benden para koparanlar mı der" Aslında bilse ki sokağımızın en anlayışlı gençlerinden Gökhan. Çünkü o yastığı çoook uyguna satmaları beni üzmemek ve strese sokmak içindi :D



Bu konunun pasta ile ilgisi ne diye düşünebilirsiniz. Ama ben pastayı yaparken eşimin kime diye sorması üzerine, Gökhan dediğimde verdiği tepki ister istemez beni bu anılara tekrar sürükledi. Neredeyse 10 yıl geçecek ama hafızasından o anılar silinmeyecek :D

Bu kadar yıllar üzerinden geçti ve bu kardeşimin de çok çok mu güzel bir kızı oldu. Gerçekten daha doğduğunda güzel bir kız olacağı belli bir bebek Ela. O kadar yıllar sonra bu tatlı bebeğin pastasını yapmaktan çok mutluluk duydum. Daha onlar aklındakini söylemeden de melek gibi bir kız yapalım dedim. Zaten istedikleri de böyle bir pastaydı. Sade, pembe tonlarında, melek bir Ela...





Güzel Ela'mız iyi ki doğdun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder