21 Eylül 2014 Pazar

Mutlu Dükkan'da Ayşem Öztaş'tan Gelin Buketi...


Yazıma yine bir ilk diyerek başlayacağım ve ne bitmez ilkler diyeceksiniz. Ama ne yapayım, gerçekten de ilkleri yaşıyorum. Yani ben kendi halinde şekerle oyun oynayıp figürler yapan biri iken kaptırdım kendimi bu dünyaya, derinlere dalmaya başladım. Durmak bilmiyor isteklerim, öğrendiklerim. Meğer öyle basit bir şeker süsü yapmak değilmiş. Neler neler, ne malzemeler yöntemler varmış. Hele şekerden çiçek yapmak sanatın bir dalıymış, uğraşanı mus mutlu yapıyormuş :) 
Belki bu yaptığım buket, yılların çiçek ustalarına bir şey ifade etmeyecektir ama beni benden aldı. Yani ben mi yaptım diye dönüp dönüp bakıyorum :D Hep ilklerimi kurslarda yaşıyorum. Hiç fikrim yokken kurslarda neler neler öğreniyorum. Bir veriyorum on alıyorum. En başında zevk alıyorum. 
Sanırım bu aralar ne değişik kurs bulsam katılıyorum. Ama bilmediğim denemediğim yöntemleri seçiyorum. Neyse ki şu ana kadar eğitim aldığım kişiler gerçekten çok paylaşımcı, bilgili ve yardımcılar. Bilgisiz bile gitsem, kurs sonu dopdolu oluyorum. 


Mutlu Dükkan sürekli takip ettiğim ve takdir ettiğim bir yer. Zeynep hanım'dan daha evvel keskin kenar kursu almıştım. Çok faydalı ve eğlenceliydi. Bu sefer yine Mutlu Dükkan katkısı ile Ayşem Hanım'ı tanıdım. Daha önce gerçeğe yakın şeker çiçek hiç denemedim. Zaten malzemelerini de tanımıyordum. Hatta hamurunun bile farklı olduğunu bilmiyordum :). Ama buketleri gördüğümde hayran kaldım. Bunu da öğrenmeliyim dedim. İşte o zaman Ayşem Hanım'ı ve şekerden çiçekleri tanıma fırsatım oldu. Bayıldım. Tek kelime ifademi bu şekilde anlatıyor. Belki Ayşem Hanım'ın eğlenceli karakteri çok iyi vakit geçirmemi sağlamış olabilir. Yorucu sıkıcı geçebilecek iki gün olabilirdi. Ama Ayşem Hanım gerçekten kadınları iyi tanıyor ve çok iyi bir usta ;) Hiç sıkılmadım.



Hayranlığın ve mutluluğun en üst noktaya ulaştığı an da çiçek yapraklarını bir bir birleştirip bütünü oluşturduktan sonra oldu. Tek tek bir şey ifade etmeyen telli şekerler, birleşti. Sonunda her biri kendince çok güzel çiçekleri oluşturdu. Ben mi yaptım vay be demeden edemedim. Hepsini çok sevdim. Ağzım kulaklarımda bu çiçek buketi ile eve geldim. Artık salonumda sergi haline gelen konsolun üzerindeler. Evin salonunu bir kaç kurs sonra düşünemiyorum. Her yer şeker kokacak :D



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder