11 Haziran 2015 Perşembe

Big Heros 6_Baymax Pastası


Baymax pastası, en endişe ettiğim pastalardan biriydi. Tasarımcı arkadaşlarıma daha önce pasta tasarladım. Ama Tasarımda hocalık yapan bir üstat için pasta yapmamıştım. Üniversite hocalarımdan Şebnem Hoca'nın kızına pasta hazırlamak benim için çok heyecanlı oldu. Kendimi okul proje sunumuna hazırlar gibi hissettim. Aradan geçen 10 yılın şerefine bitirme projesi hazırlar gibi stres altındaydım desem!



Beni en rahatlatan durum, Şebnem Hoca'mın sadece pasta yapmanı istiyorum deyip konuyu verdikten sonra telefonumu bile istemeden hiç arayıp sormaması oldu. O gün trafikten dolayı yarım saat geç bile ulaşsam da kontrol etme gereği duymadı. Güven duygusunu hissettim. Güven duygusu rahatlamanın yanında beklentiyi karşılama korkusu ile karıştı durdu :D
Pasta konusu briefi;
- Elinde elma tutan Baymax.

Aslında Baymax, elinde lolipop şeker tutuyor. Ama sağlıklı olması için konuya Elma dahil edilmiş ;) Bence lolipoptan daha çok yakışmış elma.
Baymax, çok şirin, saf, durağan ve eğlenceli bir karakter. Kocaman balondan bir göbeği var. Beyaz renkte şişkin mi şişkin bir robota dönüşmesine rağmen çok duygusal bir balon karakter. 
Beyaz olmasından dolayı pastayı başka renk düşünemedim. Beyaz bir pasta olsun istedim Elinde elma tutsun denince aklıma ilk gelen şey elma ağacı oldu. Belki Baymax'in kafasına bir tane elma düşer diye düşündüm. Sonra eğlenceli ve çocuksu bir karakter olduğu için aklıma en çocuksu şey, salıncak geldi. Doğumdan ölene kadar bir çok insanın içinde ki sallanma duygusu ölmez. Çocuk hali ile orada kalır. Bir iki eskizden sonra neden sallanan bir Zeynep pasta da olmasın dedim. Bana gönderilen davetiyede ki Zeynep ve elbisesini hazırladım. Pasta elma ağacı ve Zeynep ile beraber tamam oldu. 
Baymax'e gelince!... Görüntüde çok kolay modellenebilir bir figür olmasına rağmen koca göbeğinin ağırlığı ve kuruma payı işi zorlaştırdı. Çabuk kurumaması, figürün aşağı doğru çökmesine neden olacaktı. Bu yüzden o koca göbeği hafifletip şeker hamurundan kurtarmak gerekti. İçine strafor yerleştirdim. Ama içine strafor yerleştirilmiş şeker hamuru modellerini pürüzsüz yuvarlama konusunda çok başarılı değilim. Çoğu kez bozup bozup yeniden yuvarladım. Yine de bu figürü ayakta tutabilmek adına etkili bir yöntem oldu. Bittiğinde hala ağırdı. Baymax'in bu maket halinden sonra üst figürünü pastadan bağımsız maket yapmaya karar verdim. Pasta onunla beraber oldukça ihtişamlı görünürken ayrıldığında da yıllarca saklanabilecek bir hatıra olacaktı. 
Aslında pasta da en çok beğendiğim özellik bu oluyor. O kadar emek verdiğim figürlere kıyamayınca maket olması beni mutlu ediyor ;) Elbette Şebnem Hocam için eklemeli çıkarmalı bir pasta yaparak işin içine fonksiyon katmak, Endüstriyel Tasarımcı kimliğimi pasta da koruduğumu gösterir. Hatta bir Esra klasiği bile olmuş olabilir. Hatırladığım kadarıyla hiç bir okul projem sade ve tek fonksiyonlu değildi. Lego mantığında projelerle bitirdim 4 yılı :D


Bu hafta aslında oldukça yoğun bir haftaydı. Yorgun sonuçlandı ama her şeye değdi. Doğum günü kutlamasına ben ve kızım da katıldı. Okuldan başka hocalarım ve arkadaşlarımda vardı. Çocuklar ve benim için güzel bir gündü. En güzeli bütün hocalarımdan, misafirlerden çok güzel tepkiler aldım. Çocukların pastaya olan bakışları da sonucunu bana yeterince anlatıyordu. Çok mutlu oldum. Bir proje teslimini alnımın akı ile bitirdim ;)

İyi ki doğdun Zeynep.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder