20 Haziran 2015 Cumartesi

Şekerden Melek Figürü


Ve sonunda paylaşmaya sabırsızlandığım meleğime sıra geldi. Mahinur Hanım'ın kızına benzettiği bir biblodan esinlenerek hazırlanmış şekerden figür çalışması. Bütün melek konusunun esinti kaynağı. Dantel kanatlarını hazırlamak için iki gece yöntem denediğim kendimi aşma çalışması... Yani benim kıymetlim :)
Mahinur Hanım için özel bir biblo olmasının yanında benim de özelim arasına girdi bu duru melek. Hele de işin içinde pasta olmadan maket olması tam da istediğim çalışma oldu. 
Mahinur Hanım fotoğrafı ilk gönderdiğinde yapabilir misin diye sormuştu! Yapabilir miydim acaba??? Kızın figürünü bir şekilde hazırlardım. Tıpa tıp aynısı olmasa da endamı benzerdi :D Ama o kanatlar!!! Ah o kanatlar yok mu!... Nasıl olurdu. Dantelden kanat! Dantel şeker hamuru yapılabilir tabi ki ama onu kanat olarak ayakta kırılmadan tutmak büyük mesele. Hele de figür Ankara'ya taşınacaksa bu dantel kanadın konstrüksiyonu olmalı diye düşündüm durdum. Bir hafta yemek yerken derin düşüncelere dalıp dantel kanat diye sayıkladığım olmuştur :D


O kadar düşündüm ama bir türlü başlayamadım figüre. Zaman daraldıkça ben de daraldım. Artık harekete geçme vakti gelmişti yoksa yetişmeyecekti. Figüre başladıkça çorap söküğü gibi geldi hepsi. Kanatları önce asetat üzerine yapmayı düşündüm ama bir şey içime sinmedi ve vazgeçtim. Sonunda tel bir konstrüksiyon hazırladım. Dantel tozu ile de şeker dantel hazırladım. Bir kaç kez yapıp bozma ile sonuca vardım. Bittiğinde sabah saat 5 ti. Uykusuzluğun yanında çok harika bir tatmin yaşadım. Çünkü dantel kanatları karşımda görüyordum. Elbette daha iyisinin olabileceğini biliyorum. Ama bu, şu an yapabileceğimin en iyisi oldu. Ve ben mutluyum!




Mahinur Hanım'cığım iyi ki bu model için bana güvendiniz. Sizin sayenizde ben kendimde bir seviye daha atladım :D Güzel melek kızınızın da doğum günü kutlu olsun. Öpüyorum gözlerinizden.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder