21 Aralık 2013 Cumartesi

Balkabaklı yılbaşı pastası



Uzun aradan sonra MSA' da tekrar günlük bir workshopa katıldım. Gerçekten orayı özlemişim. malzemeler elinin altında tam ve hazır oluyor. Öyle bir mutfakta bol asistanla yemek yapmanın zevki paha biçilemez:D
Daha önce de yılbaşı kekleri için katılacağım bir workshop vardı ve aşırı kar yağışından dolayı iptal olmuştu:( Bu sefer kursu almayı başardım. Sevgili arkadaşım Maral ile beraber çok eğlenceli bir gün geçirdim.



Minik kardan adamı ile süslediğimiz yılbaşı pastasını uzun yollardan taşıdım. Çok büyük hasara uğramamış olmasına nasıl sevindim anlatamam. İlk işim fotoğraflarını çekmek oldu. Klasik pastalara göre biraz daha farklı bir pasta ama balkabağını sevenler için güzel bir lezzet.



Pandispanya malzemeleri;

240 gr tereyağı
360 gr toz şeker
370 gr kekun
4 yumurta
250 gr süt
1 paket vanilya

400 gr balkabağı püresi (şeker ile haşlanmış)
100 gr kremşanti (soğuk)
2 yaprak jelatin

Hazırlanışı;

- Bütün malzemeleri mikser yardımı ile (ev robotunuz varsa daha iyi sonuç alırsınız) karıştırın. 3-4 dakika hızlı devirde çırpın.
- Küçük bir kek kalıbına yayın.
- 180°C'de önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk. pişirin. Ortasına tahta çubuk batırarak piştiğini anlayabilirsiniz.
- Yaprak jelatinleri soğuk suda yumuşatın.
- Yaprak jelatinleri yumuşadıktan sonra bir çorba kaşığı su ile ocakta eritin.
- Krem şantiyi çırpın ve kabartın.
- Kabak püresini ve jelatinleri krem şantiye ilave edin ve karıştırın.
- Pandispanyanız soğuduğunda kekinizin yüksekliğine göre katlara ayırın.
- Her katın arasına 1,5-2 cm kalınlığında hazırladığınız kabaklı kremayı yayın.
- Pastanızı buzdolabında beklettikten sonra süslemeye başlayabilirsiniz.




2 yorum:

  1. Esracım muhteşem bir workshoptu! Ellerine sağlık, en kısa zamanda yine yapalım. en çok kocam memnun kaldı bu işten:D

    YanıtlaSil
  2. :) benim kocam artık alıştı. Normal geliyor herşey:) Ama ben hala her seferinde büyük heyecan duyuyorum. Kesinlikle beraber yine katılalım. Selamlar.

    YanıtlaSil