11 Aralık 2013 Çarşamba

Hurmalı cupcake




Bugün İstanbul'a kar yağdı. Soğuk bir gündü. Ama ben İstanbul'un bir ucundan Maslak'a ulaşmayı başardım. Bugün özel bir işim vardı ve işten izinliydim. Hazır izinliyken de MSA'da cupcake dersine katılmak istedim. O kadar kar olmasına rağmen ben inanılmaz bir enerji ile yollara düştüm. Başka bir işim olsa sabahın köründe İstanbul'un karmaşasına girmek istemem ve söylene söylene yollara düşerim. Bu sefer heyecan ile kar ve tipiyi umursamadan Maslak'a kadar ulaştım. Tam Mecidiyeköy civarında inanılmaz dolu yağdı. Ben yine moralimi bozmadım:) Gerçekten İstanbul'un felç olduğu zamanlar okula giderken feci şekilde negatif olurdum. Ama bu sefer İstanbul'u sevdim, kalabalığına karmaşasına rağmen yolda sıkılmadım. İnsan sevdiği şeylerin peşindeyken her ortamda mutlu olabiliyor. Mecidiköy durağında indiğimde inanılmaz bir insan trafiği vardı. O kadar kalabalık bir durağa minicik bir merdiven yapılmış. Bu sabah bu durum bile benim sinirimi bozamadı. Normalde bu, nasıl mühendislik, nasıl iş diye söylenmeye başlardım. Ama o kalabalığın, durup durup minik adımlarda sağa sola sallanması beni eğlendirdi. Soğuktan büzüşmüş insanlar, birbirine yapışarak yürüyen penguenler gibi, kimisi sağa kimisi sola sallanıp ilerlemeye çalışıyorlar. Aralarında benim gibi minicik penguenler ezilmemek için çırpınıyor:D Vee 10 dakika sonra dar, yetersiz merdivenlere ulaşıyorlar. İşte böyle başladı sabahım. Maslak'a vardım. Ama çok hevesle istediğim o kursu alamadım:( Kardan dolayı iptal oldu. Ben 2 saat yollarda İstanbul'un bir ucundan geldim bari reçeteleri verin bile diyemedim, çok üzüldüm. İşte şimdi İstanbul beni sinirlendirmeyi başarmıştı.
Neyse yine de diğer işimi çabuk halledip evde cupcake yapmaya karar verdim. Ben bugün kesinlikle cupcake yapacaktım.




Elimde denemek için sakladığım tarifi yapamaya karar verdim. İstanbul içinde işimi bitirip eve geldiğimde saat 3 civarıydı. Hemen elleri yıkadım ve tarifi uygulamaya koyuldum. Hurmalı cupcakeleri hazırlamak çok zor değildi. İlk denemede tarifin 1/3 miktarını uyguladım. Tadını çok iyi bilmediğim için az miktarlarda denemek mantıklı geldi. Üstelik ilk kez sıkma torbası ile cupcake süslemeyi denedim . Gerçekten el alışkanlığı gerekiyor. Pasta ustaları yaparken çok basit gibi geliyor ama o şekilleri ve üzerinde ki frostingi tutturmak çok çok deneyim istiyor. Şeker hamuru ile kaplamak uzun sürse bile şimdilik benim için daha kolay. Krema süslemesine alışkın olanlar için çok hızlı bir süsleme yöntemi. Daha çok frosting yapmam gerekiyor. Bundan sonra ki çalışmalarım konuları belli oldu:D


Hurmalı kek için gerekli malzemeler;

225 gr taze hurma (çekirdeği çıkarılmış)
225 gr kaynar su
1 çay kaşığı karbonat
225 gr un
225 gr tereyağı
225 gr toz şeker
3 adet yumurta
1/2 çay kaşığı kabartma tozu

Hazırlanışı;

- Hurmaları küçük parçalarda kesin. kaynar su ve karbonat ile karıştırıp bekletin.
- Hurmalar iyice yumuşadığında rondo ile krema haline gelecek kadar parçalayın.
- Ayrı bir kapta tereyağı ve toz şekeri mikser ile iyice karıştırın.
- Tereyağı karışımına yumurtaları ilave edin ve açık renk olana kadar karıştırın.
- Unu ve kabartma tozunu ilave edin ve birbirine karışana kadar yavaşça karıştırın. Un ilave edildikten sonra çok uzun süre karıştırmamaya dikkat edin.
- Karışımın içine hurma kremasını ilave edin ve yavaşça homojen olana kadar karıştırın.
- Yarısı dolacak şekilde cupcake kalıplarına boşaltın.

Ben ilk denememi 1/3 ölçek ile hazırladım. Malzemelerim yukarıda ki ölçeklerin 1/3 kadardır.

Kaynar su içinde karbonat ve hurmaları bekletin. İyice yumuşamasına dikkat edin.

 Yumuşayan hurmaları rondo ile krema haline getirin.
Tereyağı ve şekeri mikserle çırpın içine yumurtaları ilave edin. Karışım beyazlana kadar hızlıca karıştırın. Unu ilave ettiğinizde spatula veya kaşık ile yavaşça karıştırın. 

 Hurma kremasını da yavaşça ilave edin ve homojen olana kadar spatula ile karıştırın.

Kalıpları yarısına kadar doldurun.



Frosting için gereken malzemeler;

160 gr tereyağı
160 gr bitkisel margarin
240 gr çekirdekleri çıkarılmış hurma
3/4 çay bardağı süt
1 kg pudra şekeri

Yapılışı;

- Hurmaları çok minik parçalara ayırın.
- Tereyağı, margarini ve hurmaları mikser ile iyice karıştırın.
- Pudra şekeri ve sütü ilave edin. Mikser ile iyice karıştırın.
- Malzemeniz sıkılmayacak kadar sert oldu ise biraz daha süt ilave edebilirsiniz.


Tereyağı margarin ve hurmaları iyice karıştırın. 

Pudra şekeri ve sütü ilave edin. Sıkabileceğiniz yumuşaklıkta krema hazırlayın.

Sıktığınız frosting üzerini istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. Ben hurma parçaları, granül çikolata ve toz kakao kullandım.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder