6 Aralık 2013 Cuma

Çilekli custard





Bu hafta kuzenlerim geldiğinde son anda karar verip hızlıca hazırladığım bir tatlı paylaşmak istiyorum sizlerle. Bir çeşit Fransız muhallebisi. Yapımı hızlı ve pratik. Evde malzemeniz varsa çok çabuk hazırlayabilirsiniz. Aslında genelde internette karşınıza sade çıkacaktır. Ama ben kursta da denediğim ve beğendiğim için peynirli ve çilekli hazırladım. Aynı zamanda yeşil fıstık karıştırdım. Bu alternatifleri deneyerek çeşitlendirebilirsiniz. Tabi bu tarz custardın, farkından dolayı pişirme tekniği de standart custarda göre farklı oluyor. Standart custardlar çok düşük ısıda (hatta bazıları bain-marie yöntemiyle) pişilirken bunu biraz farklı pişireceğiz. Kolay bir tatlı çeşidi olduğu kadar dikkatli pişirilmesi gereken bir tatlı custardlar. Sürekli deneyerek pişirme konusunda pratik kanabilirsiniz.

Gerekli malzemeler;

150 gr. çilek (isteğe bağlı)
200 ml. krema
50 gr. toz şeker
1 adet yumurta
1 adet yumurta sarısı
70 gr. ricotta peyniri (taze lor peyniri de kullanılabilir. Ama ilk denemenizi orjinal şekilde denemenizi tavsiye ederim)
40 gr. toz yeşil fıstık (isteğe bağlı)

Hazırlanışı;

- Ricotta peyniri, krema ve şekeri mikserle homojen ve hafif kabarık kıvama gelene kadar 2-3 dk. çırpın.
- Yumurtaları ve yeşil fıstığı ekleyin, yavaş devirde kremalı karışıma yedirin.
- Çilekleri küçük küçük doğrayın ve kaplara koyun, üzerini custard kremle doldurun,
- 160°C'de 15 dk. pişirin.
- Pişerken fırını açmamaya dikkat edin.

Gerekli malzemelerinizi hazır ederseniz 20 dk 'da hazırlayabileceğiniz bir tatlıdır.

Krema, şeker ve peyniri 2-3 dakika mikserle kabartın.

 İçerisine yumurta ve isteğe bağlı yeşil fıstık karıştırın. Düşük devirde karıştırın. Yumurtaların iyice karıştığına dikkat edin.Yeşil fıstık bu tatlıya gerçekten yakışıyor. Denemenizi tavsiye ederim.

Çilekleri küçük parçalar halinde doğrayın.

Ben bu denememde çilekleri kalıpların tabanına döşedim.
Ama daha evvel krema karışımı ile karıştırmıştım.
Sanırım görüntü bakımından karıştırmak daha başarılı oldu.

Kalıpların tabanına yerleştirilen çileklerin üzerine krema karışımını dökün.

Fırında 160°C'de 15dk. pişirin. Fırının turbo özelliği açık olmasın.
Narin bir tatlı olduğu için pişirme esnasında fırını açmadan kontrol ederseniz daha iyi olacaktır. Fırın kapağına hafif bir darbe uygulayın. kalıpların içindeki malzeme dalgalanıyorsa henüz pişmemiş demektir.
Pişirirken bir kabın içerisine az bir miktar su koyup fırının içine koyabilirsiniz. Nemini kaybetmemesi için.

Aslında fotoğrafta gördüğünüz örnekte biraz çökme oldu. Bu tatlıyı kızımla beraber pişirmeye çalıştığım için dikkatimi tatlıya vermedim:) Ve kapağını da erken açtım. Yine de bu görüntüyü paylaşmak istedim. Başınıza gelebilecek bazı sorunlar için örnek olabilir :D
Aşağıda ki örnek ise sizin için daha doğru bir görüntü sergiliyor.

Çilekleri karıştırarak ve daha dikkatli hazırladığım bir örnek. 
Görüntüsü bu şekilde olursa daha başarılı olmuştur. 

 Ben misafirlerime biraz daha süslü bir sunum yapmak istedim. Böylece görüntüde yaptığım hatayı biraz telafi ettim. Yanında bir dilim dondurma ve bitter çikolata ikram ettim. Basit bir tatlıyı şık göstererek misafirlerinize gönül rahatlığı ile sunabilirsiniz. Çok tatlı olmadığı için dondurma ile çok yakışıyor.
İlk denemenizi dondurma ile yapabilirsiniz. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder