13 Aralık 2013 Cuma

Islak kek



Bu aralar iş, kurs derken bloğumla ilgilenemedim. Aslında sayfaya eklemek istediğim bir sürü tarif ve pastalar var. Ama yoğunluğumun arasında fırsat bulmak zor oluyor. Elbette kızımın sürekli hasta olması ve benim geceleri sabahlamamı saymıyorum bile:) O konuya artık alıştım.
Bu tarifim size biraz gecikmeli olarak geliyor. Geçen hafta kızımın okulunda yerli malı haftası kutlandı. Hala bu haftanın kutlanıyor olması beni çok mutlu etti. Okul herkesten yiyecek bir şeyler istemişti. 3 ana sınıfı birleşip yerli malı haftasını kutlayacaklardı. Benden de kek istemişlerdi. Islak kek yapmaya karar verdim. Çocuk sayısı kadar kek kalıplarına bölersem çocuklara dağıtmak ve yemeleri kolay olur diye düşündüm. Tabi ki ben keki kalıplara böldükten sonra yerli malı haftasını temsil etsin diye üzerlerine şeker hamurundan kiraz yapmaya karar verdim. Buna son anda karar verdiğim için bütün akşam kirazlarla uğraştım. 50 adet kek için kiraz hazırladım. Gece 1 de işim bittiğinde oldukça yorulmuştum. Bir daha ki sefere son anda karar vermeyeceğime eminim. :D


Islak kek malzemeleri;

1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı mısır özü yağı
1,5 su bardağı süt
4 adet yumurta
3 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un

Yapılışı;

- Toz şekeri, kakaoyu, yağı ve sütü mikser yardımı ile karıştırın.
- 1,5 su bardağı ayırın. Ayrılan bu karışım daha sonra keki ıslatmak için kullanılacak.
- Kalan karışıma yumurta ekleyin ve mikser ile karıştırın.
- Son olarak un, vanilya ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin. Spatula ile karıştırın. Birbirine karışması yeterli olacaktır.
- İsterseniz içerisine fındık, ceviz veya A. fıstığı koyabilirsiniz.
- Kalıplara dökün. 170°C'de pişirin.
- Fırından çıkardığınız keklerin üzerine ayrılan karışımı dökün.

Toz şeker, kakao, süt ve sıvı yağ

Karışımdan daha sonra kullanmak üzere 1,5 bardağı ayırın.

Pişirilecek karışıma yumurta ekleyin.

Mikser ile yumurtaları iyice karıştırın.

Un, kabartma tozu ve vanilya ekleyin.

Ben yeşil fıstık ilave ettim. Ama fındık ile cevizde bu karışma çok yakışıyor.

Servisin kolay olması için yağlı kek kağıtlarına böldüm.
Kalıpların yarısını doldurmaya dikkat edin.
Siz büyük bir kek kalıbında tek parça halinde de pişirebilirsiniz.

170°C'de önceden ısınmış fırında pişirin. Piştiğini anlamak için ortasına bir kürdan batırın.
Kek hamuru kürdana bulaşmıyorsa kekiniz pişmiştir.

Ayırdığınız kakaolu karışımı pişmiş keklerin üzerine dökün.

Ben bu aşamadan sonra her bir keki yerli malı haftasına uygun şekilde süslemek istedim. İsterseniz üzerine hazır süsler, granül çikolata veya Hindistan cevizi serpebilirsiniz.















2 yorum:

  1. ellerine sağlık :) çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Denemekte fayda var;) Afiyet olsun;)

      Sil