31 Ocak 2015 Cumartesi

Natural Turkey_Fotoğraf Makinesi Pasta


Objektifin arkasından hayata bakmak,
hayatın en anlamlı dakikalarını elemek gibidir. Kimine gerçek olmayan bir dünya da gezmek gibi gelir. Kimine ise gerçek olanları özel hale getirmektir. 
Ben her açıdan farkındalık yarabilmek diye düşünmüşümdür. Gerçek göz ile bakarken yaşamın akışında bir çok anı kaçırırız. Ama resim çekmek istediğimizde her anı en ince ayrıntısına kadar inceleriz ki en harika fotoğrafı çekebilelim. Böylece gerçek karelerin her dakikasını yaşamış oluruz. Anları kaçırmayız. Bakış açımızı her yönden deneriz ve farklı bir görüşümüz olur.
Tam da bahsettiğim şey, Fark etmek! Kişiyi, acıyı, rengi, toprağı, binayı, yalnızlığı, kalabalıklığı... Her anı fark etmek o kareyi yakalamak için uğraşırken olur. Yani fotoğraf çekmek, öyle denildiği gibi teknolojinin soğuk mercekleri arkasından bakmak değil aslında. Hayata bakmanı sağlayacak minik bir durak. Hatta ufak bir kağıt parçasında yaşayan duygu seli...
Ben fotoğraflara bakmayı da, fotoğraf çekmeyi de çok seviyorum. Hatta düzenli olarak eski fotoğraflarıma bakarım. Ara ara hayatımın monotonluğu, zorluğu ile şikayet ettiğimde fotoğraflara bakarım. "Vaay neler yaşamışım, nerelere gitmişim,..." diyerek gerçek hayatımın nasıl olduğunu anlarım. Çünkü insan psikolojisi hayatını anlık ifade etmeye programlanmış gibi. :)


Uzun zamandır fotoğraflarla minik çapımda ilgilendim ama hiç profesyonel devam etmedim. Ama güzel çekilmiş, farklı gözlerin resimlerine bakmaya takip etmeye devam ettim. Resimlerini takip ettiğim bir çok kişi veya grup var. İşte bu gruplardan biri de Natural Turkey. Yeni olmalarına rağmen fotoğrafla yatıp fotoğrafla kalkıyorlar:D Bazıları eskiden beri arkadaşım. Beraberce fotoğraflara çoklu objektif oluyorlar. İyi de yapıyorlar. 


Uzun zamandır onlar için bu pastayı yapmayı planlıyordum. Fotoğraf makinesi konulu pasta ilk kez yaptığım bir örnek değil ama kendisi pasta olan ilk fotoğraf makinem :D Önce ki yaptığım şeker hamuru da olsa içi maket bir pastaydı. O yüzden bu sefer de çok çok hoşuma giderek hazırladım. Alt yapısı ve katmanları kek olan bir makine hazırlamak okulda ki maket derslerimizi hatırlattı. Ahşaptan hazırlanan katmanlar yerine daha narin elle bile oyulan kek ile hazırlamak farklı da olsa beni eskilere götürdü. İlk aşamalarda bu ne olacak ki dedirten sonrasında bir anda şeklini alan bir pasta. Aslında ilk görüntüsüyle beni korkutan bir pasta bile diyebilirim. Figür yapmak gibi yap boz bir daha yap diyemezsiniz. Alt yapı sağlam ve doğru olmalı ;)


Aslında en güzeli de bittiğinde fotoğraf makinesinin fotoğraflarını hakkı ile çekebilmek... Pastayı yaşayan bir fotoğraf makinesi gibi göstermek... İşte bunu becerebildim mi bilemiyorum. 



Birlikteliğiniz uzun yıllar sürsün Natural Turkey. Güzel fotoğraflarınızı takip etmekteyim ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder